söndag 17 juli 2011

Utan glans



Du bygger på höjden,
på ytan på fasaden.
Du ler, du strålar och
skrattar och bubblar.
Och jag ser.

höjden för att inte
djupet finns.
För fasaden för att
andra ser.
Och jag ser.

Jag ser fasaden
och bristen på djup.
Jag ser att du strålar.
Som en blomma
en mulen dag.




Så vackra som dagen.
granna på ytan.

Men ingen blomma
en mulen dag
kan skina med sin
fulla kraft.

Och jag ser.
Jag ser dig under
mulen himmel.







Jag vill ha styrka
från tårna
och hela vägen upp.
Jag vill stråla
vill stråla
vill stråla ikapp.

Jag vill ge dig massor.
Jordmån och insikt.
Jag vill knäcka ytan
din mulna himmel.

Kan vi stråla ikapp?
Någon dag?
Någon gång?
Någon endaste gång?



Så fin, och så fin.

Men
ingen blomma
kan stråla
med fulla sin glans.
Under mulen sky.








.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilka härliga foton och fin text du bjuder på! :-) Är blommorna från din trädgård? Du har allt som oftast ljuvliga foton, är en duktig fotograf helt enkelt!
    varma kramar

    SvaraRadera