måndag 15 mars 2010

Vasaloppsweekend

Här kommer lite bilder från Vasaloppshelgen.

Njutbart. Familj, mys och god mat. Och lite
skidåkning så klart.

Åkte upp till stugan redan på fredagen. Och
massa släkt och familj rasade in under natten-
och lördagen. Jag och darling fick skjuts upp till
Evertsberg och åkte skidor därifrån ner till sjöarna.
Jag hade vallat - mindre bra. Karl hade värsta
superglidet, och själv fick jag kämpa mig fram
varenda meter. Orättvist. Han gled in i mig i
varenda minibacke. Suck.
Får nog öva på att valla lite bättre.

Söndagen vigdes så klart åt Vasaloppet. Frukost
tidigt- och alla samlades i den lilla stugan för att
se färden mot oss på tv'n. Och när täten är nån
halvtimme ifrån skyndar vi på med kläder och
skidor för att inte missa dem!!

Här har vi precis kommit ut till spåret.
Superduktiga superSonja är kanonduktig
att åka skidor.




Spännande för en treåring också såklart med
helikoptrar så alldeles intill just när täten är
på ingång - och svischar förbi.





...och alla är så klart med ut i spåret.



Mannen min, och fina Evelina!



...och en sprakande brasa. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar