lördag 13 mars 2010

Melodifelstival nu då.....




I skrivande stund är det en halvtimme kvar
tills finalen i årets melodifestival drar igång.

Vi har inte sett mer än en endaste deltävling
och har inte alls engagerat oss i detta spektakel.
Men så igår så fick jag för mig att jag nog ville
känna igen låtarna, och ha hört dem några
gånger innan jag sitter här i soffan med familjen.

Nu har jag ju inte sett (sluppit) artisterna, utan
bara lyssnat...och det kan ju ha sina fördelar
eftersom man inte väger in alla schlager-
klänningar, hårfläktar och danssteg.

Så....

Pernilla Wahlgren- Känns som vi hört detta förut
eller? Kan typ låten utantill efter att ha hört den
två gånger. Suck.

Peter Jöback- Bara förstår den inte riktigt....och
de flesta gångerna så har jag kommit på i efterhand
att den måste ha spelats. Hm. Är det bra betyg för en
låt- att man missat att den ens spelats.

Andreas Johnsson- Helt ok. Tror att jag gillar.

Jessica Andersson- Vet att den är lite för mycket
schlager på scenen för min smak..... fläkt och så
misstänker jag. Men låten och hon själv får absolut
godkänt.

Salem Al Fakir- Det här gillar vi. Helt lagom. Och ingen
klassisk schlagerdänga som sätter sig på hjärnbalken.

Timoteij- Nja... kommer säkert spelas miljoners gånger
på parker och partyn runt om i sommar. Det tvekar
jag inte en sekund över. Men vinnare ikväll, nej tack.

Anna Bergendahl- Gillar här också. Stark tjej med
stark låt. Hoppas verkligen på att det är ett trevligt
framförande också, så jag slipper bli besviken.

Erik Saade- Manboy manboy.... herregud. Den etsar
sig fast i hjärnan. Och ett dygn efter att jag tog hem den
på Spotify så är jag nu dödstrött på den.

Ols Svensson- Första gångerna igår så kände jag bara
att, nej. Nej, nej. Men idag har den vuxit. Kanske faller
den platt om nån dag när jag är tvärtrött på den. Men
just idag så gillar jag den.

Darins låt....hittades aldrig på Spotify...så den
skippades helt enkelt.



Sammantaget- vi håller på Salem och Anna...och Andreas.
Vinner Jessica eller Ola så kan det få godkänt.



För övligt har familjen dukat upp med hemgjord pizza.
Sen blir det godis och popcorn.... och Sonja ska få vara
uppe så länge hon (eller vi) orkar. Myspys.




Sonja sitter precis här och säger att vi har
"mysmysmysmyspys...det har vi va?"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar