tisdag 9 mars 2010

Du är sagolik



Sonja är i sagans värld.
Just nu är det en blandning av Snövit,
Askungen och världens starkaste Pippi
som utspelas här hemma i lekarna.

Vi föräldrar bara skrattar.


Sonja säger: Nej nej, dumslut, när hon härmar
de små mössen i Askungen.

I helgen lekte hon med Evelina, min brors sambo,
och med sin mormor. Sonja dirigerade ut rollerna.
Själv är hon nästan alltid Snövit.
Evelina fick vara Askungen. Om Evelina mot förmodan
vågade stå still och prata lite med oss andra så hör
man Snövit ropa i bakgrunden.
-Askungen
-Askungen
-Hallå, Askungen
Och om Evelina fortfarande inte reagerat, eftersom hon
i normala fall är van att kallas Evelina, så hör man ett vrål.
-ASKUNGEN


Min mamma berättade om ett tillfälle när de lekte.
Sonja var Snövit, mamma hade erbjudit sig att vara
drottningen, och Evelina var Askungen.
Snövit säger till Askungen att snart ska drottningen
dö. Då kan vi fika.

Underbart, underbart




den här kommentaren lämnade Evelina själv
till det här inlägget.
Jag tar mig friheten att publicera det.

"Sen var det också väldigt kul när Lena försökte
berätta att hon kunde vara Törnrosa när hon låg
och sov på "balen". Jag vet inte om du såg och
hörde det men Sonja bara tittar på Lena och
säger "Jag vill inte vara någon Trosa!"
Hon är
för härlig alltså!

2 kommentarer:

  1. Sen var det också väldigt kul när Lena försökte berätta att hon kunde vara Törnrosa när hon låg och sov på "balen". Jag vet inte om du såg och hörde det men Sonja bara tittar på Lena och säger "Jag vill inte vara någon Trosa!" Hon är för härlig alltså!

    SvaraRadera
  2. Detta var det roligaste jag läst på länge :D UNDERBART!!!!! !!!!
    Älskade lilla Sonja!!
    Stakars Mormor och "Moster"

    SvaraRadera