söndag 21 mars 2010

Prinsessigt




Det har ju blivit väldigt prinsessigt här hemma i
vår stuga senaste månaderna.

Idag yrde snön ute. Vi bestämde oss för att sätta
på en film åt dottern.... men att vi skulle bestämma
vilken. Jag och mannen valde "Svärdet i stenen".
Den var rolig...fast jag själv somnade visserligen efter
ett tag.
I sömnen hör jag hur filmen tar slut, och hur Sonja får
igenom sin vilja att få se på Törnrosa också.


Och vid middagen idag så utspelar sig följande
konversation mellan Sonja och hennes pappa:

-Var "Svärdet i stenen" rolig Sonja?
- Törnrosa, svarar hon.
- Ja, men var "svärdet i stenen" rolig då?
-Jaa
- Ok, vad var det som var roligast i den då?
- Törnrosa

Suck
Vi brast ut i skratt båda två....

De är verkligen bara prinsessor och bröllop
och prinsar och häxor och feer och dvärgar i hennes
värld..... som i och för sig då och då blandas upp med
Pippi Långstrump och ett och annat mumintroll!

1 kommentar:

  1. Haha, jag skrattar så jag kiknar. Vad söt hon är! Så nu har börjat titta på "trosa" också :)

    SvaraRadera