onsdag 7 januari 2009

Nu ska här mås bra...





Idag har jag gjort slag i saken och köpt mej ett
träningskort. Ett helt år har jag minsann
betalat för. Har egentligen insett för länge länge
sen att jag måste köpa ett dyrt kort för att det
ka bli träna av för min del.

Har köpt bådet det ena och det tredje här hemma
för att träna med. Och så gör jag det, en, två,
kanske tre gånger. Sen är det för jobbigt att ta
tag i det. Har bara såå dålig självdiciplin. Hu.
Antar att det finns många av oss!

Sist jag köpte ett träningskort (länge sen) så
hade jag liksom ett tvång på mig själv att gå.
Dels hade jag ju betalt massa pengar, och då måste
jag ju ta till vara på kronorna, så de inte bara
försvinner. Och dels så var det ju minst lika jobbigt
beslut att avboka ett bokat pass, som att ta sig
i kragen och pallra sig dit.

Så, nu har jag gjort det igen. Köpt ett dyrt kort.
Och ska snart sätta mig och spana på schemat och
bestämma vilket pass som ska få bli mitt allra första.
Att jag kommer vara DÖD efteråt kan jag berätta
redan nu. Men om man efter döden tar sig iväg dit
ett par gånger till, så kanske man en vacker dag
återuppstår. Och då kanske man till och med är
piggare, gladare och något kilo och centimeter mindre.


tjing so long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar