fredag 23 januari 2009

Långvarigt nöje



Ibland får jag såna där ryck när jag bara tokgillar
att lösa korsord. De dr rycken kommer inte särskilt
ofta, bara några gånger per år för det mesta. Och
även om en korsordstidning inte är snorbillig (inte
dyr heller för den delen) så är det för mig sannerligen
ett billigt nöje. Jo, för en korsordstidning blir ju inte
inaktuell, bara för att tiden går.Man behöver med
andra ord inte lägga pengar på en ny, innan den gamla
är totalt genomkörd, allt är färdig, eller att man kört
fast så till den milda grad att man behöver en ny
för att inte sänka självförtroendet totalt med de
förbaskade ord man aldrig fixade.

Nu ska jag fördriva resten av min fredagskväll
i sängen, framför tv'n tillsammans med en tidning
med sex månader på nacken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar