tisdag 27 januari 2009

Favoritfilm



Ikväll har min superfavvisfilm gått
på 3an. Vet inte hur många gånger
jag sett den. "Många många", som min
dotter skulle säga.

Motiveringen till att den toppar alla listor
är att den är :
smart och
underhållande

Den är inte spännande eller klurig,
hemsk eller ´skrattframkallande. Och
ántagligen är det just därför också, som
jag inte tröttnar på den alls.

Den hade biopremiär -99 im jag minns rätt.
Jag kom över filmen nån gång runt 2001 första
gången. Och sen dess har den funnits högt högt
upp på favvislistan. Visst har där funnits andra
konkurrenter, men ingen som verkligen funnits
kvar och naglat sig fast, så där ordentligt.

Om nån dag tror jag faktiskt att det är dags
att fundera på vilka favoriter som funnits.
Kanske lista dem.
Misstänker att där skulle bli ett flertal svenska
filmer.

Har du nån favvis som är sevärd?

Favoriter av all slag mår man ju bara så
bra i hjärtat av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar