söndag 11 september 2011

Höstglöd och stugvärme



En helg med full fart.
Görgoa vänner och fina barn.
En kväll på fjället
för att fira nåns dag.

Myspys med mat
och lekar på gården.
Brasa som sprakar
och barn som kvittrar.



Sallad, såser,
skinkor och bröd.
Röror och smaker
och skål och skratt.

Efter regn kommer sol.
Och tvärserom.

Regn och regn
och dimma över taket.







Tandådalens backar
tomma och tysta.
Hösten som sprakar
och är galet fin.

Skogen och träden som
lockar mig så...
...fantasi.
...små troll.
Och barndoms-lekminnden
tar fart i mig.



Vilka människor jag känner.
Vill bara skaka om er.
Bara för att ni finns, är
av kött och blod och så
jäkla bra.



Vilken helg
vilken glöd.
Höstglöd.
Vilka skratt
vilken värme.
Stugvärme.




Och när vi åkte utför fjället
och tittade på regnet- ja då
fick vi den där känslan av att
dropparna när som helst slår
över till snö.
Men inte idag. 11 grader i luften.

Men som mannen min sa- Inte
många veckor kvar nu.

Sen snö. Snö fram till maj.







.

1 kommentar:

  1. Tack goaste DU, för en supermysig helg... och för att du är du... och MIN underbara vän!
    Kraaam/ Jennie

    SvaraRadera