lördag 17 september 2011

Ett vanligt förhållande.

Ett par. Ett vanligt jäkla par.
Söta barn och bråk ibland.
Sex, lördagsfrukost och storhandling
på söndan. Borttappade nycklar
och tjat om komposten.
Ett vanligt svenskt förhållande.



bild från marro.blogg.se



Jag kände en tjej.
Fnittrig och glad.

Jag kände en kille.
Trygg och robust.

Jag kände ett par.
De blickade ut över livet.

I egen bubbla, i egen skog.
Av tristess borde det nu vara nog.


Jag kände en tjej.
mycket snack.

Jag kände en kille,
han sa inte ett smack.

Jag kände dem båda.
Nåt jag inte vill ha.

Ett par. Vardagsdeg.
Och ett liv som eskort.


Jag kände en tjej.
Sprudlande vild.

Jag kände en kille.
Blyg, och jäkligt mild.

Jag kände dem båda.
De växte och lärde.

Ett liv, ett par och
vardagsrutiner som förför.



Jag kände en mamma.
Ettrigt humör.

Jag kände en pappa.
Egenhet som egenhet.

Jag kände ett par.
Jag saknar en kram.

Ett barn eller fler.
Behöver hjälp att se er.


En mamma ung.
Med tre små rara.

En pappa som såg sig själv.
Mest eller bara.

Ett par som kämpar,
som håller ihop.

År som går och klister
som klistrar.


En kvinna med vilja.
Och skinn sin näsa.

En man i centrum.
Missar det väsentliga.

Ett par som gormar.
Och värmer varann.

Bråk och tjat
och kärlek så sann.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar