söndag 31 oktober 2010

Halloweenfika

Halloweenhelg i det röda huset.
Vi har haft varmgrader och passat på att röja ur det som
någon gång ska bli ett vardagsrum. Nu är det tomt och
igenbommat. Vi har skruvat för dörren, och proppat in
isolering. Så nu ska vi inte känna av det kalla rummet på
hela, långa, kalla vintern.

Idag har vi grejat halloweenfika. Riktigt mys blev det
till slut.


Blodiga fingrar.....



Mjölkpaket-monster som jag och dottern knåpade ihop
tillsammans i morse.


Turkos, lila och blå dricka.
Riktig monsterhäxdricka det.


..och servetter....



och pumpaljuslyktor som vi gjort av målade äpplen.


...och mitt allra första försök att baka dessa godsaker.
Inte de snyggaste. Jag testar nog snart igen när energin finns.



...goda ändå....



För övrigt har det varit en låång helg.
Jag har varit barnvakt på andra sidan älven. Vi har
blivit bjudna på finfin plankstek i tegelvillan. Jag har
snart städat mig till ett pysselrum. Vi har rivit tapet.
Och jag har dessutom hunnit med att baka en skogstårta.


Snart är helgen till ända.
Väckarklockan på 05:20
Alla promenerar till sina jobb.
Glada.
Jag längtar.
Ska bara planera en snutt först.

tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar