måndag 9 augusti 2010

Början på slutet

Idag är det måndag.
Den sista måndagen på min föräldraledighet.
Nästa måndag är det mannen som tar det lugnt på
morgonen och gosar med mina två små söta.
Nästa måndag är jag på skolan i Sälen. Första dagen.



I nästan elva månader har jag vaknat med mina barn.
Gosat. Myst.
Matat.
Varit arg.
Skrattat.
Njutit.
Tröttnat.

Nä, det är absolut inte roligt alla dagar. Och det finns
många dagar då jag bara önskat att jag haft ett jobb att
vakna upp och stressa till. Så är det.
Men självklart. Självklart -i efterhand, så har det varit
ljuvligt.
Och självklart värker det- att detta är sista måndagen
jag myser med mina små.






Och apropå små.
Igår natt fick några av de
finaste jag vet en minipojk.
En
Viktor.

Mala och Erik. Jag önskar er all lycka med er nya
lilla mini.





I lördags flyttade vi förresten ner till huset.
Så nu bor vi där. I det stora röda.
Det är ett katastrofområde som jag ska förvandra
till en pärla vid älven!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka härliga bilder. Ja tänk vad tider flyger förbi... Var sak har sin tid, så är det ju. Och vad roligt med nytt jobb, spännande. Vad ska du göra? En förskoleklass eller skolan eller förskola?
    Härligt att ni flyttat in, det känns bra kan jag tänka mig,
    kram till dig

    SvaraRadera
  2. Jag var upp till Särna i helgen och körde då igenom Lima på vägen. Ser man ert nya hus från "stora" vägen, och ligger det i så fall lite innan kyrkan när man kommer söder ifrån?? I så fall vet jag vilket hus det är ;-)

    SvaraRadera
  3. söta mysiga barn. så underbart att man har förmånen att vara mammaledig, vilken skatt det är.
    hoppas jobbet går bra nu!! =)

    SvaraRadera