tisdag 13 juli 2010

Och hela himlen lyste...

Ja jisses säger jag bara, Herregud så det åskade
i natt. Det blixtrade konstant och dundrade och
mullrade. Långt bort- sen nära. Längre bort och
nära igen. Och regnet det vräkte ner. Det var
riktigt många år sedan jag såg sånt åskväder.





Annars är vi så klart vid huset och grejar. Karl
jobbar den här veckan, men hans syster är
fortfarande kvar, så vi får lite gjort.
Idag har regnet vräkt ner över oss, så vi höll
oss mest inomhus. Började riva i lite tapeter, slipa
och spackla i det rum som Sonja ska få flytta in i
till att börja med. Imorn hoppas jag att vi hinner
grundmåla det. Det blir toppen det ska ni se.

På torsdag åker kära storasyster igen. Och tar mina
barn med sig. Jag och mannen ska få nästen en hel
vecka barnfritt för att kunna hinna jobba med huset.
Det blir perfekt- även om jag kommer hinna sakna
mina små juveler till max.
Desto mysigare att få tillbaka dem sen.




.

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Tack för dina söta ord, de piggar upp massor! Och desamma till dig. Älskar o läsa din fina blogg!
    Åhhh det låter så underbart att få greja med det fina huset. Bara få vara kreativ, handlingskraftig och få leva ut sina drömmar när det gäller färg o form! Du måste ta massor av före-och efter bilder! Lova det! Och lägg ut dem här då såklart! Vill se hur rummen ser ut! Har ju bara sett utsidan.
    Härligt med barnfri vecka, kommer göra susen för huset o humöret ;-) Det är bra o längta ibland! Vi ska ha barnfri helg, första på 15 mån!
    KRAM!

    SvaraRadera