torsdag 15 juli 2010

En tomhet



Mina söta barn har åkt. Barnens snälla faster ska ta
hand om dem en hel vecka, så att jag och mannen
kan få lite gjort på huset. Underbart snällt.
Men tomt.
De åkte alldeles nyss.
märkligt. Mina barn är inte här. Ingen som
stökar, ingen som stimmar, ingen som skrattar så
det bubblar, ingen som gråter, ingen som ramlar
och ingen som vill se Disneyfilmer och höra sagor.
Bara tomt.

Det ska bli så skönt. Och ändå snörper det såå i
hjärtat när man ser bilen svänga ut från parkeringen
och försvinna. Mina minisar.

2 kommentarer:

  1. Tack Marit =)
    Det blir nog fint bara det blir klart det tar sin lilla tid..
    Jag var om hos er igår halv fem men då var ingen nere vid huset. Hade velat sett innan ni gör om =)för ni lär nog hinna en bit när småttingarna är borta ;)
    Kram Ulrika*

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Nu vill jag se massor av kort inifrån huset, det gäller ju o visa nu INNAN ni fixar så vi kan se det verkliga resultatet!
    Vad grejar ni med nu?
    barnens faster verkar helt underbar, en hel vecka, barnfritt, vilken LYX! Självklart e det tomt, men det är nyttigt o känna längtans kraft!
    KRAM!!

    SvaraRadera