måndag 10 maj 2010

Men alltså...

Tårarna rinner ner för mina kinder.
Min dotter frågar:
-Mamma, vad är det?

Men jag är inte ledsen. Inte det minsta.
Jag skrattar så det krampar i magen.
Vilken måndagsförmiddag det blev.

Jag roar mig för fullt med att surfa lite på
tjuvlyssnat.se
Jag tar mig också friheten att kopiera in några av
förmiddagens höjdpunkter här.
Bara att njuta.




En man ~25-30 går fram till kassan och beställer
en korv från kassörskan ~50.
Kassörskan: Kokt eller grillad?
Mannen: Vad är det för skillnad?
Kassörskan: Den ena är kokt och den andra är grillad.
Mannen: Okej, då tar jag en kokt.




Apoteket, Märsta
Kille ~20 ska hämta ut hostmedicin hos kvinnligt biträde ~40.
Biträdet: Vill du ha en mätkopp eller en sked till medicinen?
Killen: Ehmm… jag kan ta en gaffel!
Kvinnligt biträde: Okeeej…en sked blir det då.
Killen går ut och kunder samt personal börjar gapskratta.




På en skola, Stockholm
Tre tjejer ~14 diskuterar den ena tjejens nya
Canada Goose-jacka.
Tjej 1: Hmm… Jag undrar vad det är för sorts päls på luvan.
Tjej 2 (helt övertygad): Ofta du inte vet? Det är ju
gåspäls! Varför skulle den annars heta Kanadagås?




Två tjejer ~20 funderar på att köpa godis. Tjej 2har precis pratat med någon i mobilen och är irriterad efter telefonsamtalet.
Tjej 1; Är du sugen på att köpa nåt godis?
Tjej 2 (irriterat); Jag vet inte. Jag var sugen innan men nu blev jag avsugen!


Café Blå Skåpet, Medborgarplatsen, Stockholm
Två tjejer ~20 väntar på sin beställning vid cafédisken.
Tjej 1: Åh, färsk pasta låter så gott. Jag har tänkt
göra hemmagjord pasta när jag får tid.
Tjej 2: Sa du pasta?
Tjej 1: Ja.
Tjej 2: Pasta?
Tjej 1: Öh, ja. Jag såg min syster göra det en gång. Det
är inte så svårt.
Tjej 2: Nä… det är väl bara att lägga i det i vattnet och koka.



Mataffär, Stockholm
Tjej ~20 står och jobbar i affären. En man kommer fram.
Mannen: Pardon me miss, where can I find plain youghurt?
Tjejen tittar storögd på mannen, skakar sen på huvudet och går därifrån. Mannen följer efter.
Mannen: I'm sorry, do you have any plain youghurt?
Nu blir tjejen lite rädd för den efterhängsna mannen och sätter sig i kassan i stället.
Mannen (irriterat): Plain youghurt?!

Tjejen (argt): If you want a PLANE you have to go to ARLANDA!



Buss 50, Göteborg
Ett ungt par ~20-25 diskuterar TV-köp.
Killen: Vi har ju inte råd i nuläget, men vi får
spara och så vill jag nog ha en Samsung. De
verkar väldigt bra.
Tjejen: Kan vi inte köpa en sån där TV som
man kan få sitt eget namn på? En sådan som
mormor och morfar har. Det står till och med
Andersson på fjärrkontrollen!
Killen: Eh… Andersson är ett märke, hehe.
Tjejen: Skratta inte åt mig.



Tusen tack tjuvlyssnat.se för en
galen veckostart.

2 kommentarer:

  1. Haha, garvar högt här för mig själv!!

    Hittade tillbaka till dina sidor härom dagen, kul att "ses" igen ;-) Dina pysselsaker är hur fina som helst!

    SvaraRadera
  2. ha ha ha hur roligt som helst! tack för ett gott skratt!
    kram till er!!!

    SvaraRadera