måndag 17 maj 2010

Försmak


Den långa långhelg som precis passerat har spenderats
delvis i Älvdalen.
Vi träffade finaste som har en bäbis i magen. Solen
strålade, så vi kunde sitta ute och bara ha det gott.
Vårens första sån riktigt riktigt sommarvarma dag.
Sonja lekte med deras vovve, och promenerade ner
till de stora hästarna och kikade, alldeles själv.

På kvällen var vi ute ända till halv tio och grävde och
trampade jord ute på gården. Jag trampade, Sonja
grävde och Karl... ja han övade borta på gräsmattan
att kasta med flugfiskespöt.
Det är tydligen en fiskesommar i sommar!

Jag tog en minitur med mamsens cykel. Jag önskar
att jag tagit kameran med mig och gjort en liten
tankebana, som Caroline gjorde en dag.
Hur som helst.....halv tio på kvällen, utan jacka.
Solen är på väg ner, fåren med sina lamm i hagen hos
grannarna. Träden som börjar få blad. Den tjocka
mossan i skogen.
Lovely.
Jag tittar på gårdarnas detaljer- staketen, verandorna,
spröjsen i fönstren.........drömmer.
Gruset rasslar under cykeln när jag svänger ner på
gården igen. Hon vinkar, min lilla dotter. Hon
fortsätter ivrigt att gräva, köra sin lilla skottkärra
och flytta stenar nedåt i backen.
Vilken kväll.
Vilken ihärdigt arbetande tjej.
Barnarbete.

1 kommentar:

  1. Helt underbar dag, våran avslutades med grillat....gick inte in förrän halv tolv på kvällen. Myyyyyys =)

    SvaraRadera