söndag 18 april 2010

Bakat



I torsdags när jag gjorde i ordning Sonjas filtallrik
med flingor och sylt, så blev jag bara så sugen
på att baka små söta Hallongrottor. Och på nolltid
hade vi före nio på morgonen bakat färdigt dessa
barnsligt goda kakor- och kunde ta med såna till
öppna förskolan.

Igår blev det också bakat. Dels detta filmjölksbröd.
Men också en luftig havrelimpa med linfrön i. Gott.
Alldeles lagom att mumsa på när vi såg på fröken
Salander och herr Blomkvist i går kväll!





Dagen idag har bjudit på en cykeltur till kära
vänner på andra sidan älven. Fika och lek.

...sen dalarnas nya landskapsrätt med ett glas
rött till. Yummie.


bild från Icas recept

1 kommentar:

  1. Mmmm till allt. verkar som att du har ett super-duper liv där uppe o dalarna. eller har jag fel? ;-) Hur är vädret där nu? Har ni kvar massa snö- kan jag tänka mig, fast ändå soligt o fint va?
    kram från oss

    SvaraRadera