onsdag 28 april 2010

Alla olika dagar

Alla dagar är så olika. På gott och ont.
Man vet verkligen aldrig vilka överraskningar
som väntar runt hörnet.

Igår hade jag en toppendag.
Idag en mardröm.
Och imorn då.....?!


Igår hade jag ett bra telefonsamtal och bokade
in ett möte.
Fick avklarat en trip till Malung. Smidigt och bra.
Mini sov bra.
Jag hade mysigt besök hela kvällen av en vän som
jag hjälpte fixa sin blogg så den blev som hon ville.
Vi åt god sallad till middag.

Toppen helt enkelt.
Vardag. Men toppen!



Gillar somriga sallader.
I den här bjöds det på ruccola, ärtskott, salami,
fetaost, granatäpple, coctailtomater, gurka,
marinerad vitlök, oliver, polkabetor och rädisa.
Till serverades ugnsstekt kyckling och cous cous.
Gjorde två goda såser också; en med vitlök och
svartpeppar, och en med grön pesto.
Yummie!


Idag däremot.


Började klockan fem i morse med att lägga mig i dotterns
rum eftersom jag låg inklämd som en fiskpinne i vår
säng mellan henne och maken.
Micrade en frukostmacka samtidigt som Sonja välte ut
en skål med pärlor. Plockade pärlor och glömde micron.
Sen fick vi vädra och utrymma lägenheten.
Utrymde oss hem till Britta.
Fick ett uselt samtal angående ett fel på bilen.
Krachade en glaskula så det är glassplitter i hela
duplokorgen- och i korgen med tågbana.
Promenerade i regn till dagis och tillbaka.
Fryser i en illaluktande lägenhet. Sanerar.
Make som måste jobba över... måste därför slänga mig
iväg för att hämta på dagis. Mini gråter.
Iskall lägenhet som fortfarande- sex timmar efter
incidenten med micron måste vädras. Urk.
Raggsockor och dubbla byxor.
Får inte igen muppiga fönster.
Slänger ut micron eftersom jag inte klarar av att ha den
inne längre - undra om den är dödsdömd nu?! Kul.
Vädrar mer - och fryser.
Skitdag.





Nån som är sugen på en micrad macka??
mmmmmums


Så... Imorn då?
Det man inte vet lider man ju i alla fall inte av i
förväg. Men vi får väl hoppas på en fin dag.
Värre än idag lär det ju knappast bli.


.

3 kommentarer:

  1. *kram* Ibland känns det extra tungt, men tänk så här;
    Ni är friska,visst? Det är ngt att vara glad över trots övermicrad macka och krossad glaskula..;-)
    Vad ärväl en bal på slottet? I morgon en ny dag- friska o glada förhoppningsvis!
    kram!

    SvaraRadera
  2. http://mattsjansson.blogspot.com/
    Fint du skriver

    SvaraRadera