söndag 2 januari 2011

ett godare nyare år



Kanske var inte det här riktigt, riktigt sanningen. Men nog
kunde vi stå på gården och titta på sprakande fyrverkerier
runt om i byarna här.

Vi hade en fin kväll med fina vänner.
Familjen ovanför backen och familjen på andra sidan
firade med oss, här i det stora röda.

God mat, levande ljus...och ishockey som
ackompanjemang.


Vi lagade räkor med mango och chili till förrätt.
Oxfilé med potatis och tranbär. Och Brittas underbaraste
sallasdsmums.
Till efterrätt gjordes en glasstårta au four och framåt natten
mumsade vi frukter, kex och ost.

På gården hade vi tänt marchaller, ljus i islyktorna, och
mannen min hade grejat en brasa i en av grillarna.
Sex and the city-drink som start på kvällen, bubbel vid midnatt,
och skränande krax då vi spelade "så det kan låta".

Glada barn som sov, mer eller mindre. Hockey istället för
Jan Malmsjö och frostat granris och glimrande kottar på
köksbordet.

Vi firade ut det gamla, och in det nya.

2010 har bjudit på mycket.
Skratt och tårar.
Nytt jobb och ett rött hus.
Frustration och bråk.
Vänner.
Snö och nyklippt gräs.
Målning, spackling och kalla fötter.
Värme.
Massor av värme. Fysisk och psykisk.
Längtan. Saknad.
...och mer frustration.

2011
Jag är inte så mycket för nyårslöften.
Vem minns i över huvud taget vad man lovade
förra året? Året dessförinnan?
Vem minns ens i april vad det var man lovade?

Men en önskan har jag. En önskan om ett mindre
händelserikt år. Mindre frustration och mer
vanlig trivsam jävla vardag.

Det jag är säker på- är att 2011 kommer ge mig
jobb, jobb, jobb. Frustration.
Vänner. Skratt.
Och mer ork och inspiration än 2010 någonsin
gav mig.




Önskar er alla
ett Gott Nytt År
ett Gott Nytt 2011





.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar