söndag 22 februari 2009

Härligt med tösnö

Har ju knappt sett snön här i stan i år...... men nu
när vi äntligen fått lite lite har det landat i form av
tösnö. Perfekt när man vill roa en tvååring. Hela
familjen byggde snögubbar, och kramade bollar till
en lykta. Och ikväll när det blir lite mörkt ska vi
tända ett litet ljus i den.

Våra små gubbar står parkerades alldeles utanför
köksfönstret, och jag kan säga det, att jag och
Karl, vi har redan hoppat högt ett par gånger,
eftersom det står nån och häckar utanför vårt
förnster. Hu.




Lägger in ett par bilder på lilla Sonja som ville
"posa" med sina djur igår. Hon har lärt sig hur
man knäpper kort....men när hon knäpper så
fastnar hon ju sällan själv på bild. Hon satte
kameran i mina händer och talade om att hon och
djuren skulle vara på bild. Så det så.

Så här visar jag en bild på henne med hennes
älskade Heffaklumpar som alltid är med. Och en bild
på henne och muminmamman som hon fick av
min vän Jennys dotter. Oj, så glad hon blev för
den. Sonja bara älskar ju Mumindalen...eller
mumindagen som hon själv säger.

1 kommentar:

  1. Åhh, va roligt för er att ni oxå fick lite snö. Här är det säkert snart en meter snö....mycket vatten blir det sen när den börjar smälta. Snart är det vår.....häärligt! =)
    Stor kraaam =)

    SvaraRadera