söndag 5 december 2010

snöänglar

Jag vill göra snöänglar.
Bara slappna av och
falla bakåt.
Som lilla kanin och herr giraff,
och lilla Vild.
Som faller och faller, för att de
är galna i att falla.




Jag vill landa i snön och
inte behöva tänka.
Titta på himlen.
Titta på stjärnorna.

Vi pratade om dem härom natten,
jag och en vän.
En sen natt lutade vi huvudet
långt bakåt och bara tittade.
Vackert.
Underbart vackert.

Natten är så tyst här.
Så mörk.
Himlen är så klar.
Det som är långt bort så starkt.
Så rent.
Så intensivt.

Igår var jag människa.
Idag är jag mest ett skal.
Jag är gjord av energi.
Har alltid varit.
Ska bara dra upp dragkedjan så
inget sipprar ut.

Vill bara göra min snöängel.
Fylla skalet med blodapelsiner,
nötter, stearin och energi.
Vill skaffa en studsmatta till
betonggolvet.
Vill falla för att jag är galen i att falla.

Få landa på en glassplanet- åka
vidare mot månen för att känna
om den är kall- eller rysligt het.





Ni har väl läst om den vilda Bebin?
Annars- gör det. Jag gillar.




lånade bilder
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar