tisdag 21 december 2010

Julfix i det röda huset



Det är julfix i huset som inte ska julfixas alls i år.
Funderar lite på hur jag tänker då? Hur menar jag
då att jag ska fixa det år som jag fixar?

Här finns julblommor, ljus, adventsstjärnor. Jag har
bakat saffransskorpor, lakrtiskola, apelsin- och pecankola,
chokladjulkorvar, pepparkakor och lussekatter.
Jag har gjort pepparkaksparfait och pyntat sockerbitar.
Jag har skickat julkort och slagit in paket. Jag har gjort
stora islyktor med granris som jag har ute på trappen.
Dotterns paketkalender hängde där den skulle första december.
Jag har fryst in isiga fågelmatsbitar som ska hängas i träden.
Granris i söt lykta i hallen. Dekorerat ljus, och låtit barnen
göra julklappar till mormor och farmor. Jag har spritsat
snöstjärnor som hänger i köksfönstret. Och barnen har fått
en fin gran på deras rum.
Själva ska vi inte sätta upp nån gran i år. För vi skippar
julfixet.
Bara så ni vet.


Ljusstake med enris och valnötter


Maxat till max. Jag och Sonja har rockat loss.


Saffransskorpor och årets glögg från fina Catta.



Spritsade snöflingor....


...som hänger i köksfönstret.


Mumsigaste korven, med rom, choklad och apelsin.


Sockerbitar att ge bort...




Pepparkakor i mängder och tusen former.

1 kommentar:

  1. Vad mycket fint fix det blev hos familjen som inte skulle fixa :)
    Saknar er så våra söta vänner

    SvaraRadera