söndag 22 mars 2009

På väg att vakna upp



Det är väl ungjefär då här jag kännt mej en tid nu. Livet blev
helt enkelt lite för mycket här ett tag, och jag har prioterat
bort delar för att orka med jobbet och familjen. Pysslet och
datorn blev de bortvalda delarna.
Men om du saknat mej, så kan jag berätta att jag tror att vår-
ljuset och de små krokusarna håller på att ta mig tillbaka till
den här planeten igen, och det känns underbart.

Nya jobbet är toppen. Trivs superbra, men är så klart lite less
över att lilla bilen måste åka med mig så många mil varje vecka.
Men det blir bättre när vi flyttat! Om två månader bor vi nån
annanstans.
.....dessvärre bara en liten bit söderut, i stället för 50 mil norrut.
Längtan efter jobb och ett boende uppåt i landet bara knakar i
oss. Vansinnigt frustrerande att sitta här, när man så gärna vill
vara nån annan stans.
....men som jag sa till min kära mor härom dagen, så får vi ju
vara glada att vi längtar upp, för att vi vill dit, och inte för att vi
vill härifrån. För så är det absolut inte. Vi trivs ju kanon med alla
vänner och bekanta. Men en röd stuga i närheten av Siljan, oj, det
vore nåt det!
*längtar och väntar in rätt tid*

2 kommentarer:

  1. Jag har saknat dig och ditt skrivande :) Det hade varit väldigt roligt om ni hade varit med. Men har ni några planer på att åka uppåt snart? Tänkte på påsk men då är dom ju borta på andra äventyr... Hörde om Sonja och att hon hade testat stövlar :) Hon är ju för go! Kramkram

    SvaraRadera
  2. ska minnsan se till att ni inte flyttar 50 mil här i från.... då dör jag ....

    SvaraRadera