fredag 18 december 2009

Istid



Idag är det iskallt ute... Nästan 20 grader kallt.....och hört
att det nog är 29 minus på fjället. Hu och brrr.
Blev inget dagis för dotterns del idag.....Makens bil ville
inte starta, eftersom vi inte har motorvärmare ikopplad i
den. Ha fick alltså ta vår bil....... och jag promenerar inte
i den här kylan. No way.
Vi tar en fika och värmer oss i raggsockor här hemma i stället!



Igår var vi förresten på öppna förskolan. Tittade ut genom
fönstret här hemma. Jo, solen sken och det såg rätt behagligt
ut. Vi har ju haft så där 5-6 minusgrader de senaste dagarna.
Så jag tog ingen mössa, dottern fick inga täckbyxor o.sv.
Kommer ut- och...eh...hu så kallt. Inte alls vad jag räknat med.
Sätter oss i bilen och ser att det är ju 14 minus. Inte konstigt
att jag fryser. Tror att jag måste införskaffa en termometer
så jag ser innan vi klär på oss, hur kallt det är på utsidan!!

Och så måste jag ju bara bjuda på en härlig bild jag hittade.
Hur är er dagislucia!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar