onsdag 13 april 2011

Tänka- tankar- tankad

Idag tänker jag.
Idag tänker jag på ett växthus.
tomater.
På mössen som ränner runt huset.
Och på katten som äter de små äcklen.

Jag tänker på blommor jag vill putta ner i jord.
Jag tänker på ved
och på syrener.
Jag tänker på barnens regnkläder
och på middagsalternativen i frysen.

Jag tänker på rödfärg och på
vindskivor.
deklarationen och på
mina barn i skolan.

Jag tänker på mina barn här hemma
och på livet innan de kom till.
Tänker på mina minnen.

Jag bäddar ner min lilla sjukling.
Fixar välling.
Hämtar nappen.
Sätter mig vid datorn
-och leker lite med mina minnen.




Från Botaniska trädgården i underbara Göteborg.
Taget våren 2009.





Grannens sommarrosor som klänger sig över
staketet.
Taget på Marstrand sommaren 2009.





Längs stranden i Side.
Taget på bröllopsresan sommaren 2008.





Nere vid templet- längst ute vid udden.
Taget på bröllopsresan sommaren 2008.





Till havs.
Taget på bröllopsresan sommaren 2008.




.

1 kommentar:

  1. Åh botaniska, förstår inte att jag inte tagit mig dit ännu. Och i sommar lär det ju inte bli av... Men nästa sommar kanske :-)

    SvaraRadera